Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.
Kritická analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Bábel, Martin ; Procházková, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Dokonalá konkurence se v praxi považuje za jev teoretický. Z toho důvodu je tahle práce zaměřena na nedokonale konkurenční trh a cenovou tvorbu na něm. Cílem je blíže prozkoumat, jak konkrétní společnosti s prvky monopolu využívají své postavení na určení ceny za svůj produkt a cenovou diskriminaci – jsou tzv. price makers. V práci jsou analyzovány konkrétní přístupy strategie cenové tvorby těchto firem.
Kritická analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Bábel, Martin ; Procházková, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Dokonalá konkurence se v praxi považuje za jev teoretický. Z toho důvodu je tahle práce zaměřena na nedokonale konkurenční trh a cenovou tvorbu na něm. Cílem je blíže prozkoumat, jak konkrétní společnosti s prvky monopolu využívají své postavení na určení ceny za svůj produkt a cenovou diskriminaci – jsou tzv. price makers. V práci jsou analyzovány konkrétní přístupy strategie cenové tvorby těchto firem.
Monopolistická konkurence na trzích v ČR
Yarunin, Ilya ; Soukup, Alexandr (vedoucí práce)
Formování neoklasické ekonomie a teorie dokonalé konkurence Vymezení pojmu konkurence Dokonalá konkurence Teorie nedokonalé a monopolistické konkurence.¨ Nedokonalá konkurence. Monopolistická konkurence Oligopol Monopol Rakouská škola a její teorie konkurence.¨ Srovnání monopolistické konkurence na trzích v České republice a Kazachstánu
Analýza prodeje kávy ve vybraných hotelech v Praze
Veverka, Libor ; Kopecká, Lenka (vedoucí práce) ; Svoboda, Roman (oponent)
V této bakalářské práci je analyzován prodej kávy ve vybraných hotelech v Praze na základě sběru údajů z nápojových lístků daných hotelů. Teoretická část obsahuje tři hlavní části, kterými jsou Trh a tržní mechanismus, Rozdělení podle druhů připravovaných kávových nápojů a Klasifikace hotelů do pěti tříd. První část zvaná Trh a tržní mechanismus vysvětluje trh a jeho fungování, dokonalou a nedokonalou konkurenci mezi firmami a na závěr také nedokonalosti trhu. Druhá část Rozdělení podle druhů připravovaných kávových nápojů pojednává o složení a správné přípravě široké škály kávových nápojů. Třetí a zároveň poslední část teoretické části zvaná Klasifikace hotelů do pěti tříd poukazuje na bodové hranice pro rozdělení hotelů do každé z těchto tříd. Ve druhé části, která se nazývá Vlastní práce, je zkoumáno zastoupení hotelů v celé ČR, v Praze a jejich srovnání. Dále je vypsán seznam všech vybraných hotelů v Praze, které jsou brány v potaz při analyzování, porovnávání a následném vyhodnocování výsledků. V závěru je vyhodnocena rozdílnost cen nabízených kávových nápojů v náhodně vybraných hotelech v Praze ze dvou úhlů pohledu. Prvním je zkoumání rozdílnosti cen mezi třídami hotelů a druhým je zkoumání rozdílnosti cen v rámci jednotlivých tříd.
Kamionová doprava v monopolistické konkurenci
Zikánová, Lucie ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
V teoretické části práce je kladen důraz na vymezení pojmu konkurence a jednotlivých tržních struktur se zaměřením na monopolistickou konkurenci, která je součástí odvětví silniční nákladní dopravy. Následuje pojetí dopravy podle povahy dopravních cest se zaměřením na efektivitu u jednotlivých druhů doprav. Oblast dopravy je složitá na získání koncesované živnosti, zejména finanční a odborné způsobilosti. V rámci teoretické části práce je kladen důraz na pojetí nákladů, které je využito pro zpracování vlastní části práce. Vlastní část práce se zaměřuje na vymezení nákladů, které se promítají do ceny za ujetý kilometr. Jedná se zejména o náklady na pohonné hmoty představující nejvýznamnější položku přímých nákladů. Následují mzdové náklady včetně odvodů pojistného a cestovních náhrad. Přímé odpisy a ostatní přímé náklady, které zahrnují silniční daň, pojištění, opravy a udržování, jiné přímé náklady a mýtné. Následně je přičtena částka výrobní režie představující nejvýznamnější nákladovou položku a kalkulovaný zisk. Výsledkem je cena za kilometr bez DPH. Součástí práce je zhodnocení nákladové situace firmy spolu s doporučením pro podnikání v oboru silniční nákladní dopravy.
Firma v konkurenčním prostředí
Dittrichová, Iva ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Svoboda, Roman (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou konkurence v dřevozpracujícím průmyslu konkrétně pilařské výroby. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje důležité pojmy související s danou problematikou. Převážně se věnuje problematice dokonalé a nedokonalé konkurenci. Teoretická část je oporou pro vypracování praktické části. Praktická část se zaměřuje na konkrétní firmu v dřevozpracujícím průmyslu. Nejprve je v krátkosti představena a na základě vybraných poměrových ukazatelů sestavena finanční analýza. Poté je část věnována popisu dřevozpracujícího průmyslu a hlavním konkurentům. V závěru je pomocí metody komparace a SWOT analýzy zhodnoceno postavení firmy v rámci konkurence a zjištění slabých a silných stránek společnosti.
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.
Currency Shocks to Export Sales of Importers: A Heterogeneous Firms Model and Czech Micro Estimates
Tóth, Peter
Do jaké míry jsou schopni čeští vývozci tlumit dopad šoku kurzové apreciace použitím dovezených meziproduktů? Aplikujeme model parciální rovnováhy podniků, které jsou heterogenní v produktivitě. Výrobci obsluhují domácí trh, vyvážejí finální statky nebo dovážejí vstupy. V našem modelu exogenní kurzový šok simultánně ovlivňuje variabilní náklady a tržby spojené s vývozem a dovozem. Dopad hypotetické 1% apreciace domácí měny na tržby je odhadován s využitím panelu 7356 českých podniků ze zpracovatelského průmyslu v období 2003–2006. Odhady identifikujeme díky změnám strategií vývozu a dovozu, které jsou pravděpodobně spojeny s odbouráním bariér mezinárodního obchodu v důsledku českého členství v EU od roku 2004. Pro podniky, které vyvážejí a dovážejí, predikujeme pokles celkových tržeb o 0,2 %, pokles tržeb z vývozu o 0,8 % a růst domácích tržeb o 0,2 %.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.